sobota 27. května 2023

Kaplička

 Zdravím, opět taková básnička o životě. 

Kaplička

 

Stojí kaplička na vršku,

brával jsem tam dceru Aničku.

Vždy jsme si tam sedli

a já pohádku vyprávěl.

 

„Kdysi, když zde stálo království,

plné zločinu a lstí.

Žila zde princezna.

Každý pramínek vlasu měla zlatý.

 

Zamilovala se do žoldnéře.

Ten do válek se pořád hnal.

A princezně zbyl jen žal.

Ještě dítě na krku měla.

 

Tatínek chorý byl.

Království pak krále pozbyl.

O všechny se staral.

Je však čas, aby ho někdo vystřídal.

 

Manžel princezny se nevracel

a království upadalo.

Brzy na něj ani pes nezavrčel.

Štěstí tomu ale dalo.

 

Žoldnéř se konečně vrátil,

do království zapomenutého.

Pak se oba objali

a království k životu přivedli.

A to byla moje milá Aničko,

ta pohádka o lásce,

kde vše dobře dopadlo.“

Čekejte, ono se to vyplatí.

1 komentář:

  1. V současné době mi přijde, že básnických textů pro děti, které by nebyly jen prvoplánové říkanky, je málo. Tohle má dobrou pointu.

    OdpovědětVymazat

Nedělní básnička pro radost #05 - Statný býk

 Zdravím, tak jsem si pro Vás přichystal další básničku, kterou jsem napsal asi před rokem. Nebo tak nějak. Myslím, že na jaře. Seděl jsem n...